Jednym z konkursów organizowanych przez bibliotekę szkolną adresowanym do uczniów klas starszych był konkurs na najciekawszego lapbooka.
Lapbook to forma kreatywnego zaprezentowania informacji na dany temat. Przeważnie teczka lub większa kartka z możliwością składania, w której w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści. Ma tę przewagę nad klasycznym słowem pisanym, że wzbudza ciekawość i motywuje do odkrywania ukrytych ciekawostek, a także do ich gromadzenia. Lapbook pozwala bowiem również na zbieranie informacji i nieskończone rozszerzanie jego zawartości.
Co może zawierać lapbook? Lapbook może zawierać właściwie wszystko: wykresy, terminy, opowiadania, zagadki, miarki, zdjęcia. Świetnie sprawdzają się w nim elementy ruchome, otwierane skrytki, obrotowe koła, składane elementy, miarki, itd. Oczywiście im więcej opcji zawiera dany lapbook tym ciekawiej, im więcej zmysłów angażuje i im więcej opcji obsługi daje, tym bardziej interesująco.
Do czego służy lapbook? Lapbook może pomagać w nauce. Często stanowi także niezastąpioną pomoc dydaktyczną przy lekturze lektur czy nauce nowych terminów.
(na podstawie https://www.sosrodzice.pl/co-to-jest-lapbook-i-do-czego-nam-sie-moze-przydac/)
Pierwsze miejsce zajęła Dagmara Ławska z klasy 6D, która wykonała niezwykle ciekawy lapbook dotyczący lektury „W pustyni i w puszczy”, drugie miejsce zajął Aleksander Parzonka z klasy 7A za lapbooka poświęconego książce „Felix, Net i Nika”, a trzecie Kornelia Wróblewska z 8B za pracę dotyczącą „Małego Księcia”.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, nagrody zostaną wręczone w najbliższym czasie.