PSYCHOLOG SZKOLNY
Paulina Łąkowska
(sala nr 019, parter)
Poniedziałek 8.00-14.30
Wtorek 8.00-14.45
Środa 7.45-13.00
Czwartek 8.00-10.30
Piątek 8.00-12.00
Godzina konsultacji w poniedziałek 8.00-8.45
Kontakt z psychologiem szkolnym:
plakowska@3swarzedz.pl
Zadania psychologa:
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych,
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania,
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
- wspieranie nauczycieli, wychowawców w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów.
Ponadto jest ona udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
Warto poczytać:
- Aronson – „Człowiek – istota społeczna”, Wydawnictwo Naukowe PWN
- A. Barkley – „ADHD. Podjąć wyzwanie. Kompletny przewodnik dla rodziców”, Wydawnictwo Zysk i S-ka
- Carlson, H. Carlson – „Wszystko OK.? Psychologia dla nastolatków”, Wydawnictwo Rebis
- Juul – „Nie z miłości. Mądrzy rodzice – silne dzieci”, Mind
- Spitzer – „Jak uczy się mózg?”, Wydawnictwo Naukowe PWN
Rodzicu!
- mów dziecku, że jest kochane i że świetnie coś robi,
- wyznaczaj dziecku granice, gdyż dają one poczucie bezpieczeństwa i stabilności
- bądź konsekwentny w postępowaniu,
- angażuj w wykonywanie prac domowych, nie wyręczaj dziecka,
- pytaj o kolegów i koleżanki,
- stosuj częściej nagrody i pochwały niż kary,
- słuchaj co mówi do ciebie twoje dziecko,
- ucz dziecko form grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, dzień dobry, do widzenia,
- pamiętaj, dziecko może płakać, tłumienie emocji mu szkodzi.