SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY

04 kwietnia w naszej szkole odbyła się debata plenarna z udziałem zaproszonych gości. Cel – zachęcić młodych do aktywności społecznej. Debata przebiegła burzliwie. Jej uczestnicy wynieśli cenne pomysły i rady, które wykorzystają w przyszłości. Debata została przeprowadzona przez Barbarę Mroczek i Dominikę Czechowską z klasy IIIa. Była to część projektu do Sejmu Dzieci i Młodzieży. Prowadzące przypomniały krótko historię wyborów, partie polityczne i uświadomiły zebranym, że każdy głos się liczy. Pod koniec spotkania, uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć w grupach na pytanie „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?” oraz wymyślać hasło lub plakaty zachęcające rówieśników do udziału w wyborach. Uczestnikom spotkania bardzo spodobała się taka forma wyrażania swoich opinii, już czekają na następne debaty.

Wnioski i pomysły, które zostały ustalone podczas spotkania:

• więcej lekcji poświęconych wyborom
• rozmowy o polityce w szkołach (debaty)
• doinformowanie młodzieży w sprawie polityki
• więcej ludzi młodych w polityce
• udzielanie się polityków przed i po wyborach
• mniej plakatów wyborczych, ponieważ na każdym skrzyżowaniu u nas w mieście są te same osoby
• uświadomienie, że przyszłość Polski jest zależna od każdego z nas
• polepszenie warunków prorodzinnych
• promowanie polityków spoza parlamentu
• pokazanie polityki od ciekawszej strony

Drugą częścią projektu jest kampania profrekwencyjna. Uczennice zdecydowały się na trzy takie kampanie. Pierwsza z nich to w okresie kampanii wyborczych rozwieszenie flag UE na ulicach naszego miasta z hasłami opracowanymi podczas kwietniowej debaty. Druga to zebranie wolontariuszy, którzy podczas dnia wyborów do PE staliby na ulicach naszego miasta z transparentami zachęcającymi do oddania głosu. Trzecia zaś to zobowiązać SU w naszej gminie do zorganizowania spotkań na temat – jak zachęcić uprawnionych członków rodzin do głosowania. Rozwieszenie flag UE spowodowałoby duże zainteresowanie, jak i powstanie w głowie pytań „po co?”, „dlaczego?” i przekonanie mieszkańców, że UE także jest bardzo ważna.

Trzymamy kciuki, by uczennicom z klasy IIIa udało dostać się do Sejmu Dzieci i Młodzieży – wyniki już 16 kwietnia 🙂