Zielona Szkoła: Kraków – Zakopane – Słowacja

W dniach 13-17 maja wyruszyliśmy na Zielona Szkołę do Krakowa, Zakopanego i Słowacji. Uczestnikami wyjazdu byli uczniowie klas siódmych, ósmych i gimnazjalnych.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kraków. Rozpoczęliśmy od Wawelu,a w nim: Katedra św. Stanisława i Wacława, groby królewskie, Dzwon Zygmunta, ponadto Zamek Królewski, Stary Rynek z Sukiennicami i Kościół Mariacki. Po intensywnym dniu pełnym pierwszych wrażeń zostaliśmy zakwaterowani w Pensjonacie „Przy drodze”w Białce Tatrzańskiej, gdzie włściciele rozpieszczali nas pysznym jedzeniem.

Kolejny dzień to zwiedzanie Zakopanego  m.in. Starego Cmentarza na Pęksowym Brzysku i Kaplicy Najświętszego Serca Jezusa w Jaszczurówce..

Wielkie wrażenie zrobiła na nas przepiękna Jaskinia Bielańska na Słowacji i Sczyrbskie Jezioro  ( Strbske Pleso), którego niestety przepiękne widoki ograniczyła mgła i deszcz, ale pomimo tego humory dopisywały…

Całodzienna wyprawa nad Morskie Oko przy pięknym słońcu zrekompensowała nam dwa dni deszczu. Wszyscy zwartym, równym krokiem minęliśmy Wodogrzmoty Mickiewicza i udaliśmy się w strone stawu, gdzie zrobiliśmy odpoczynek. W drodze powrotnej podziwialiśmy piękne widoki Tatr i w miłej atmosferze dotarliśmy na Łysą Polanę, gdzie czekał na nas autokar. Po powrocie do Białki Tatrzańskiej wybraliśmy się jeszcze nad rzekę Białkę, gdzie urządziliśmy sesję zdjęciową z niepowtarzalnym widokiem na Tatry.

W ostatni dzień Zielonej Szkoły po spakowaniu się i opuszczeniu pensjonatu wybraliśmy się do Zakopanego, gdzie głównym celem było zdobycie Gubałówki. Po wejściu na szczyt  podziwialismy widoki i przespacerowaliśmy sie jeszcze w stronę Butorowego Wierchu, a następnie zjechaliśmy na dół koleją.

W Zakopanem był czas indywidualnego zwiedzania Krupówek. Na zakończenie udaliśmy się do Karczmy na wspólny posiłek. O godzinie 15 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Swarzędza.