W UK jest OK:)

W pierwszym tygodniu października grupa uczniów SP3 klas 7 i 8 wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do UK.

Pod czułą opieką organizatorów Sportom Travel – pani Edyty i pana Tomasza oraz przewodnika pana Marcina mieliśmy okazję przeżyć tydzień pełen magii.

A działo się…. spakowani, pełni energii wsiedliśmy do autokaru w sobotę 1.10 o godzinie 15.00, aby w magiczny sposób o 9 rano dnia kolejnego spoglądać na znane wszystkim z ilustracji – budynki londyńskich wizytówek, Greenwich, południk „0”, Tower of London Tower Brigde – to wszystko atrakcje odwiedzone tylko w 2 dniu wycieczki…. przypadkiem, w magiczny sposób znaleźliśmy się też w samym centrum odbywającego się w tym dniu – London Marathon;)

Noclegi i wyżywienie stanowiły również sporą atrakcję. Inne gniazdka, inne kurki kranowe, posiłki w dużej mierze odbiegające propozycją potraw (kto wpadł na pomysł jedzenia fasolki w sosie na śniadanie?;)).

W zupełnie inną epokę przenieśliśmy się podczas wizyty w Oxfordzie, gdzie czas zatrzymał się dawno temu – na ulicach przemykali ścieżkami rowerowymi studenci i częściej na ławce i w kawiarniach można było zobaczyć człowieka z książką niż z telefonem.

Kolejny skok do innego wymiaru – wizyta w Warner Bros Studio Tour do świata Harrego Pottera. Great Hall, Gryffindor, ulica Pokątna i tysiące miejsc i eksponatów wprawiających wszystkich w jeszcze większy zachwyt nad możliwościami dzisiejszej kinematografii. Spadające pająki, latające miotły, smoki i najważniejsze… najprawdziwsze różdżki i talizmany bohaterów Hogwartu!

Żeby nie było nudy, proszę państwa, że tylko magia i starodawne miasta…. nie, nie… czas na Muzeum Historii Naturalnej – w którym mogliśmy na własne oczy zobaczyć prawdziwych rozmiarów dinozaura, zajrzeć do paszczy wieloryba i dowiedzieć się o istnieniu gatunków zwierząt i roślin, o których nie mieliśmy pojęcia. Tak jak i o ilości mumii i światów cywilizacji starożytnych, które zachwycały w British Museum czy ilości dzieł znanych malarzy w National Gallery.  Wizyta w Lyceum Theatre na musicalu The Lion King wprawiła nas w nieziemski zachwyt.

Sam Londyn widzieliśmy z różnych perspektyw: rejs statkiem po Tamizie, przejażdżka metrem londyńskim i double-deckerem i Londyn z góry diabelskiego London Eye były atrakcjami przyjętymi przez nas z dużym entuzjazmem.

Nie zabrakło czasu na Oxford Street, Westminster Abbey, Parlament, St. Jame’s Park – Buckingham Palace, Trafalgar Square, Chinatown, galerię M&M’s, sklep Lego🙂

To był magiczny czas i wiele różnych światów. Sportom Travel zadbał o wrażenia i dobry nastrój, który nas nie opuszczał, tak jak i słoneczna pogoda podczas brytyjskiej przygody. Nad wszystkim czuwali nauczyciele, dbający, aby język był w użyciu, dzieci najedzone i bezpieczne, i przede wszystkim, aby uwierzyły, że potrafią wykorzystać wiedzę, którą zdobywają na co dzień w murach naszej Trójki.

Zapewne magii wycieczek będzie ciąg dalszy:) Dziękujemy Rodzicom za zaufanie, młodzieży za odwagę i wspaniałą atmosferę i już teraz zachęcamy do udziału w kolejnych edycjach przygód z Trójką🙂