Z okazji tygodnia czytelnictwa w bibliotece szkolnej czekały na uczniów zdania, gry i zabawy związane z czytaniem, np. baśniowe pudełko, bigos literacki, rozsypanki tytułów książek, biblioteczne podchody, czytanie tzw. metodą węży czytelniczych, gry planszowe przygotowane przez uczniów z aktywu bibliotecznego, odnoszące się do wcześniej przeczytanych książek ( np. gra, której główną bohaterką jest Krowa Matylda , Harry Potter i inne).
Jednym z pierwszych zadań było przygotowanie makiety drzewa czytelniczego, na którym uczniowie mogli przywiesić listka ze swoimi spostrzeżeniami na temat czytania. W rezultacie wspólnych działań przed wejściem do klas 1-3 powstało wiosenne drzewo czytelnicze.
Uczniowie biorący udział w przygotowanych zadaniach zbierali punkty dla swojej klasy, w ten sposób wyłoniła się liga klas najbardziej zaangażowanych czytelniczo. Największa liczbę punktów zdobyła klasa 3a – 70 pkt, klasa 3c- 68pkt, 3b – 34 pkt. Brawo Wy!
Dzięki zaangażowaniu uczniów klas 1-3 w zadanie polegające na przeczytaniu wiersza pt. : „Pierwszy” zebraniu informacji kulturalnego człowieka powstał niezwykle kolorowy bukiet kwiatów dobrych manier, który podziwiać możemy w holu szkoły.
Uczniowie klas starszych również włączyli się w proponowane działania czytelnicze, wykazali się niezwykłymi umiejętnościami czytania, niektórzy niemalże nie połamali swych języków biorąc udział w konkursie” Łamańce językowe”.
Tydzień czytelniczy sprawił, iż uczniowie jeszcze liczniej zaczęli odwiedzać bibliotekę. Niemalże codziennie w godzinach 13-15 odbywają spotkania czytelnicze z książką w roli głównej.